Saturday, December 5, 2009

main basketball..

bola basketball



Dah lama aku tak main basketball. Tapi alhamdulillah, tahun ini aku berpeluang untuk bermain sebanyak 3 kali selepas kuliah 3rd year bermula. Bukan senang nak main basketball kat bumi kaherah ni. Kuantiti pemain yang sedikit dan kesesuaian masa merupakan penyebab utama kekerapan bermain game ini kurang berbanding bola sepak.

Aku mula bermain basketball masa form2. Tapi aku bukan bermain untuk kelab sekolah.Kelab basketball pun takde.maka Terpaksalah bermujahadah dan menebalkan muka untuk menumpang sekolah lain untuk bermain.Aku pernah kemukakan cadangan kepada sekolah untuk membuat coart basket, tapi malangnya cikgu buat layan tak layan je. Nak buat camne golongan minoriti katakan. Kesannya, junior2 aku tak pernah kenal permainan ini. Malang sungguh.
fokus merupakan aspek penting semasa bermain basketball


Walaupun aku telah banyak kali menyetai tournament basketball, tapi tetap tak boleh pergi jauh. Sekadar nak kumpul baju. haha.. Tapi apa yang lebih penting main banyak benda yang aku dapat sepanjang aku main benda nih. Menjaga kesihatan merupakan perkara utama dalam kehidupan.


warmup sblom main.



shoot btol2



block pon kena btol2




kelab basketball sekolah perubatan kaherah





semua bajet penat..main 2-3 minit dah pancit.

2 comments:

ihsan said...

sape la yang fokus tu...
main x pandai mano pon..

cairo boy said...

ko hebat dowh sung!
aku suke hook ball ko.
xde center sehebat ko.
yao ming pun kalah.