Saturday, February 6, 2010

cuti2...

Best ke habis exam?? Macam biasalah setiap perkara ada pro dan connya. Bergantunglah kepada seseorang tu. Bagi mereka yang suka melancong dan bersiar2 di bumi yang indah ni, mereka rela menghabiskan beribu2 dolar untuk menunaikan minat mereka.Tapi biar tentu duit yang dihabiskan tu mendapat pulangan yang berbaloi dari pelbagai aspek. Bukannya sekadar ambik gambar dan letak dalam facebook atau blog, supaya orang tau kita dah menjejakkan kaki ke tempat tu.hebat tak?? Tapi kalau dah tujuan tertentu, silakanlah. bumi Allah ni luas. Tapi bagi akhwat atau perempuan yang ingin bersiar2 keluar negara, biarlah anda tentukan status anda sebelum keluar.kahwin ke belum? ada mahram ke tak? selamat ke tak?.Benda ni bolehlah dirujuk kepada orang yang lebih tahu. Aku pon pening.? Jangan tanye aku.

Kalau yang suka ilmu agama pulak, kalau boleh setiap majlis ilmu yang ada kat mesir ni mereka nak hadiri. baguslah. Tapi jangan lupa tanggungjawab kita dengan sahabat2 , family, jiran2 dan dll. pandai2lah bahagi masa.

Tapi ada jugak mememilih untuk menghabiskan masa cuti kat rumah. surf internet, marathon cerita korea, memasak, tidor, main game, baca buku, dan macam2 lagi yang boleh dilakukan dirumah. Aku sebenarnya cukup pelik bagi mereka yang minat gila2 cerita korea. Apa yang ada dalam ceritu tu, aku pon tak tau.Sampaikan bila sampai scene yang sedih2, yang kat luar computer ni pulak yang menangis. hafal vocab2 korea. Bertukar pandangan dengan kawan2 tentang cerita korea.

Apa2 pon sama2lah islah diri, supaya hari ini lebih baik drpd esok dan lusa lebih baik darpd esok.
Kepada 3rd sekolah perubatan,cutilah betul2 sebab 2nd term ni adalah tempoh masa yang amat menyeramkan seperti yang diperingatkan oleh doc pharma.





gen007-2010-






housemate

1 comment:

mohd hazwan bin mohd salleh said...

wah..bang bil kcb update blog.hemo2~

selamat bercuti-cuti!